Dla większości osób i przedsiębiorstw na świecie ostatnie czasy są niezwykle trudne. Zmieniły się nasze dotychczasowe przyzwyczajenia i nawyki, musimy stosować się do wielu restrykcyjnych obostrzeń i zachowywać się ostrożnie. W związku z tym zmieniły się także zasady panujące w miejscach pracy. Wiele branż przeniosło swoją działalność na zdalną, czyli tzw. home office. Jednak nie wszystkie firmy mogły sobie na to pozwolić. Jak zatem wygląda praca w biurze w dobie koronawirusa?

Praca w biurze a koronawirus

Przede wszystkim należy na bieżąco sprawdzać zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia oraz przepisy regulujące te kwestie. By zmniejszyć ryzyko zarażenia pomiędzy pracownikami, wprowadza się wiele dodatkowych obowiązków. Przykładem może być przymusowa dezynfekcja rąk przy wejściu do siedziby firmy oraz zwracanie uwagi na ich bardzo częste mycie. Ponadto, zwiększony został dystans pomiędzy pracownikami. Jeżeli powierzchnia siedziby firmy oraz ilość biur na to pozwala, każdy pracownik powinien zajmować osobny gabinet. W przypadku braku takiej możliwości biurka zostają w odpowiedni sposób oddzielone, by dystans między pracownikami wynosił minimum 2 metry.

praca w biurze koronawirus

Maseczki – czy w biurze należy nosić?

Jedną z największych kwestii spornych jest temat noszenia maseczek w miejscu pracy. Rozporządzenie nakazuje nam zakrywać usta i nos w przestrzeniach publicznych, jednak zdawać należy sobie sprawę, że trwałe noszenie maseczki przez kilka godzin, może być bardzo niekomfortowe. Niestety, nawet jeżeli nie obsługujemy klientów i nie mamy styczności z osobami z zewnątrz – powinniśmy mieć zakryty nos i usta. Alternatywą dla maseczek są przyłbice, które dają dużo większy komfort oddychania.

Kto zapewnia środki ochrony

Pamiętać należy, że to obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom środków ochrony w miejscu pracy. W szczególności płyny do dezynfekcji powinny znajdować się w każdym gabinecie i przy wejściach do budynku.

Jak widać, koronawirus a praca bardzo zmienił zasady panujące w wielu miejscach pracy. Jednakże, dla bezpieczeństwa swojego i innych osób, powinniśmy przestrzegać tych obostrzeń. Poznaj również inne zasady BHP, jakie powinny być przestrzegane w biurze.

Czy ten wpis był pomocny?

0 / 5. 0

Oceń jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *