W wielu miejscach stosowanie odpowiednich znaków BHP jest wymogiem prawnym. Oznaczają one miejsca o szczególnym znaczeniu z perspektywy bezpieczeństwa osób przebywających w obiekcie. Czasami są to tabliczki, czasami oznaczenia podłogowe, a w jeszcze innych przypadkach naklejki BHP, które można wykorzystać na ścianach oraz meblach. Naklejek i innych znaków BHP nie umieszcza się w budynku bez przyczyny. Mają one za zadanie informować o zasadach panujących w obiekcie, ostrzegać przed możliwym niebezpieczeństwem lub nakazywać konkretny sposób zachowania. Ze względu na tak ważną rolę informacyjną, każdy administrator budynku powinien upewnić się, że w doglądanej przez niego przestrzeni nie brakuje żadnej naklejki BHP.

Jakie naklejki BHP powinny znaleźć się w biurze?

najklejki BHP do biura

Mimo iż biuro nie wydaje się niebezpiecznym miejscem, istnieje parę naklejek BHP, w które bezwzględnie powinno ono zostać wyposażone. Znaki informacyjne i organizacyjne powinny zostać umieszczone na drogach i przy wejściach ewakuacyjnych tak, by w sytuacji kryzysowej nikt nie miał problemu z ich odczytaniem. Ponadto, w biurze powinny zostać oznaczone wszystkie miejsca potencjalnie niebezpiecznie np. progi, niskie strony, zbiorniki z niebezpiecznymi substancjami. Należy również pamiętać o wprowadzeniu oznakowania przeciwpożarowego oraz oznaczeniom miejsc zbiórki.

Naklejki do zadań specjalnych

Tablice i naklejki BHP mają jednak największe zastosowanie w miejscach pracy o szczególnie niebezpiecznym charakterze. Tam wymogi odnośnie oznakowania przestrzeni są dużo większe, a ich brak może kosztować administratora budynku wiele nieprzyjemności. Podczas wyposażania biura lub innego miejsca pracy warto zapoznać się ze wszystkimi regulacjami, jakie narzucane są w danej branży.

Czy ten wpis był pomocny?

5 / 5. 1

Oceń jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *